wtorek, 23 sierpnia 2011

Coś o oponach

Opony SSR firmy Continental

Autorem artykułu jest Mirosław Nikolin



W przypadku spadku ciśnienia w ogumieniu typu run-flat, opony te mogą nadal niezawodnie funkcjonować, umożliwiając kierowcy przejechanie dalszej drogi z określoną prędkością maksymalną.

Uzyskanie tego było możliwe dzięki wzmocnieniu ścianek bocznych w oponach run-flat dodatkowymi elementami z gumy.

Opony SSR szczególnie dobrze nadają się dla samochodów osobowych klasy wyższej i sportowych wyposażonych w mocne silniki i opony niskoprofilowe(o profilu mniejszym od 50). Wzmocnione ścianki boczne opony są w stanie unieść ciężar samochodu w przypadku przebicia opony, umożliwiając tym samym dalszą jazdę z prędkością maksymalną 80 km/h. W wielu przypadkach pozwala to kierowcom na dotarcie do celu podróży albo przynajmniej do najbliższego warsztatu. Opony SSR firmy Continental oferowane są w wersjach letnich i zimowych.

Podczas, gdy rozwiązania run-flat oferowane przez konkurencję wymagają stosowania specjalnych obręczy, analogiczne systemy firmy Continental mogą być stosowane na tradycyjnych obręczach. Dzięki temu branża motoryzacyjna może uniknąć inwestycji w specjalne koła i narzędzia montażowe. Systemy run-flat firmy Continental eliminują również konieczność wożenia koła zapasowego. Dzięki temu kierowcy zyskują dodatkowe miejsce w bagażniku, a projektanci samochodów nowe możliwości w zakresie zagospodarowania przestrzeni zajmowanej dotąd przez "zapas".

ContiComfortKit to kolejna propozycja inżynierów Continentala pozwalająca zachować mobilność pojazdu, pomimo uszkodzenia opony.

System ten jest lekki - waży około dwóch kilogramów - i gotowy do szybkiego użycia. Pozwala zaoszczędzić miejsce w bagażniku i zmniejszyć ciężar samochodu przez wyeliminowanie konieczności wożenia koła zapasowego.

System działa w następujący sposób: Po zatrzymaniu auta z uszkodzoną oponą, za pomocą małej sprężarki, opona jest napełniana środkiem uszczelniającym i jednocześnie jest przywracane normalne ciśnienie powietrza. Sprężarka jest zasilana z gniazda samochodowej zapalniczki. Kierowca przez cały czas nie styka się ze środkiem uszczelniającym, a samochód gotowy jest do dalszej jazdy w kilka minut po awarii.

 

Artykuł napisany na podstawie materiałów producenta.

---

http://markoweopony.wordpress.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz